.Array[1]. audio audiovideo
 


 
 
 
26:06:2008 Grawitacja todo:prma#242
wykorzystujesz ruch dookola, kazdy impuls ktory zrozumiesz w pore, pozwalasz mu zblizyc sie na ile ci wygodnie, a potem wykonujesz swoj minimalny ruch, drgnienie oka, slowo, gest, w odpowiednim czasie, dzieki ktoremu twoje istnienie nabiera impaktu na jaki czekasz.
gdy tylko go masz, lub kiedy tylko zechcesz, a moze to dzieje sie samo, zaczynasz miec dosc mocy, zeby kszta?towac rzeczywistosc. Stopniowo. Etapami. Powtarzajac, mantrujac pragnienie w podswiadomosci pozwolic swojemu cialu dzialas. A potem, koncentrujac moc przeniesc swoje istnienie na druga strone lustra. tam, gdzie twoje pragnienie nie tylko jest mozliwe do spelnienia, ale jest wrecz juz po fakcie

blysk w polowie drogi nazywamy teraz.

chwile nie pisalem znowu jakis czas. czas. porusza sie. i stoi w miejscu.
 
 
12:02:2008 pam param pam. Na pewno niedługo to co ja pieczołowicie robie ręcznie, i niedokładnie, sklejając całe klatki razem z ramkami audio, będzie można robić automatycznie. I mogę tylko mieć nadzieję, że do tego czasu jakiś dzieciak napisze emulator jakichś przestarzałych narzędzi typu emulator Pfemiere pfo. Bo może być mi trudno jako dziadkowi nauczyć się programować w locie, mówić jakimś skryptowym językiem, wyzwalającym inne skrypty, obiekty wiszące swobodnie w pajęczymie.
A prawie co tydzień powstają nowe modele, interfejsy sieciowe. Dziś filmy science-fiction to ekranizacje sławnych gier komputerowych, z nadzieją że trzydziestoparoletni ojcowie będą opowiadać synkom, że Doom II to była taka fajna strzelanka, na komputerze starszego brata, w mitycznych czasach młodości.
A ten, kto interesuje się figlami nadchodzącego przesilenia, musi czytać techblogi.
todo:prma#241

 
 
24:01:2008 OLED NADCHODZI todo:prma#240
No i proszę. Z początkiem 2008 nastaje era wyświetlaczy OLED, Organic LED. Przypominając technologię - od przezroczystych błon z naświetlonym obrazem, poprzez skanowanie elektroluminescencyjnych substancji na powierzchni grubej warstwy szłka (CRT), poprzez maskowanie światła silnej jażeniówki ciekłymi kryształami w laptopowych matrycach LCD, poprzez mikro burze plazmy silnych wyświetlaczach plazmowych, coraz to inne materiały prowokowane są do świecenia. I o ile taszczyć telewizora na sobie nie można, o tyle wyświetlacz OLED pewnie będzie można niedługo wszyć do skóry.
Oczywiście na początek będzie to syntetyczna skóra. Meble, kurtki, t-shity.

A jak opowiadałem o elastycznych wyświetlaczach rozciąganych gdy potrzebujemy przestrzeni do pracy z naszym dotykowym interfejsem, gdzies w okolicach 2003 przedstawicielom IDEI (teraz Orange), to nie wierzyli
http://www.oleddesigncontest.com/eng/oled/cosa_sono_eng.html
W dużym skrócie. związki organiczne używane do świecenia, pozwalają formować wyświetlacz na bardzo cieńkich błonach, które są, w przeciwieństwie do półprzewodników KRZEMOWYCH, ELASTYCZNE.
Witaj nowa rzeczywistości.

No i juz za rogiem mamy wyswietlacze laserowe.
 
 
14:01:2008 todo:prma#239
Slucham sobie setu sieciowego znajomego, obywatela swiata, czlonek szczepu.
Ale cos za szybko gra na moje ucho. Slucham ostatnio troche szybkiej muzyki, ale ... Postanowilem sprobowac jak jego muzyka brzmi nieco wolniej, tak zeby mozna bylo uslysze co tam wogole sie dzieje. No to zwalniam. jeszcze. jeszcze. jeszcze za szybko. Dobra. tyle moze byc.
Beaty sa teraz latwiejsze do rozdzielenia, hihaty wybijaja rytm, mozna tez sledzic niektore wysokosci nutek ktore wciaz jednak leca dosc gesto. Mam jednak to wlasciwe dla spowolnionej muzyki uczucie plywania w czyms gestym i lepkim. Ciekawe ile to moze byc. Odpalam podreczny BPM, wybijam palcem kilka uderzen. Wyszlo 170.
 
 
20:12:2007 todo:prma#238
Czyżby dokładnie 20 dni minęło od ostatniego wpisu.

Ale nie tyle nostalgicznie miało być, co jak zwykle futurystycznie.
Jeśli chodzi o nowinki ze świata wideo, streszczenie sytuacji i trendów:

1) High Definition. Ogólnie chodzi o rozdzielczość. Gotowe to było już dawno. Bez wchodzenia w detale, obraz telewizyjny może być ostry na telewizorze, ciskającym skupioną wiązkę elektronów po szklanej bańce.
Gdy w grę zaczynają wchodzić inne metody pokazywania obrazu, coraz częściej jest potrzeba wyjścia poza standard. Standard HD (1920x1080p) wymaga wciąż jeszcze kolosalnych strumieni danych, ale granica przesuwana jest szybko.

2) Szybko następuje więc także postęp w dziedzinie kompresji danych. Coraz większe strumienie upychane są coraz gęściej (jeżeli patrząc na plik w hex możesz wyłapać powtarzającyc się wzorzec, to znaczy że jeszcze jest za rzadko), Pomysły na redukcję informacji w obrazie są więc udoskonalane coraz bardziej, twórcy algorytmów przescigaja sie w odnajdywaniu kolejnej prawidlowosci ktora mozna w obrazie zauwazyc i wykorzystac do kompresji.
Owocem było najpierw DVD, potem ukradziony z labolatorium DivX, Xvid, fali klonów nie dało się już zatrzymać. Poboczne wynalazki typu sorenson we flashu, jakies 3GP do telefonow komorkowych, ostatnio podobno H.264. Standardow jest juz tyle ze wszystkie mechanizmy ochrony contentu przed piractwem przeciekają jak sito.
3) Szybkosc zmian jest teraz taka, ze prawie nie ma już czasu wymyślać nowego specyficznego nośnika fizycznego (kaseta VHS, płyta DVD, taśma). Teraz traktuje się obraz jako dane, tylko i wyłącznie. Gdy zamawiasz zdjęcia wykonane na 35mm to oczywiste jest, że nie przyjeżdzasz na odbiór taczką na kliszę, tylko podrzucasz dysk twardy albo wręcz podajesz namiary na swój FTP.
4) Z tego powodu też potężne się stają pamięci solid-state, flash jest tani, niezawodny, i prawie kompletnie niewrażliwy na maltretowanie przez użytkownika, pare giga wielkości wtyczki USB przenosi się z łatwoscią przy sobie. Mineły te czasy kiedy biegało się po polu z dyskietkmi w kieszeniach.
5) Pojawiają się wreszcie bardzo tanie kamery HiDef dla konsumenta chcącego nagrać pierwsze kroki swojego dziecka, kilkunasto megapikselowe aparaty fotograficzne, czy chocby nagrywające 120 klatek na sekundę. Wideo trafia pod strzeche. Youtube nada kazdego, zawsze znajdzie sie tez kilku idiotow ktorzy to obejrza i skomentuja.
6) Ludzie nabieraja swobody w wyrażaniu siebie poprzez obraz, każdy może nagrać, pociąć, zmiksować, doprawić i zaprezentować. Jak grzyby po deszczu wyrstają wręcz konkursy na filmy o zadanej tematyce (czy jest łatwiejsza droga na sposob na zainteresowanie produktem?)
7) itp itd`
 
 
12:09:2007 todo:prma#237
W 2037 istnieje już tylko to, o czym pamięć zchowano w komputerach - niekóre stare ruiny sypią się już niepostrzeżenie. Wsteczna modyfikacja pamięci powodująca że oś koła rzeczy następny obrót (cykl) może zrobić w nieco inną stronę.
 
 
23:08:2007 todo:prma#236
Przypomnijcie mi żebym nie pisał poezji
 
 
06:08:2007 todo:prma#235
Przypomniało mi się, co Poziomka kiedyś napisał o mnie w ramach opisu ekipy E13. Zadzwiająco aktualne. Tylko nie jestem już taki młody
 
 
05:08:2007 todo:prma#234
Szczęsliwy zrozumiałem,
dlaczego nie słuchałem tak dawno muzyki

zawsze kiedy byłem przy moim domowym soundsystemie
pracowałem.
 
 
19:07:2007 todo:prma#233
no to koniec
 
 
14:07:2007 todo:prma#232
Ableton Live 6 daje czadu jeszcze bardziej niż 5, ale nie mogę im wybaczyć tego, że nie daje się robić wysyłki z jednego kanału wysyłkowego do drugiego.
 
 
13:07:2007 todo:prma#231
Najbardziej mnie krajobaraz tego pleneru poruszaeat this kradzieży tożsamości ciąg dalszy. zambari tonie. najpierw wysiada zapasowy telefon, potem gadu, teraz moje gmailowe konto jest zasypywane takimi tonami spamu (od czternastu godzin średnio co dwie minuty coś z załącznikiem w postaci podejrzanego PDFa (acrobat też się coś rozpaczliwie prłbował updejtować), jakieś oprogramowanie usiłuje wejść mi na komputer, sztormowa fala zalała mi konto, pewnie inżynierowie z ameryki znajdą sposób na opanowanie zarazy, niemniej jednak może nastąpić sytuacja, że będę musiał zmienić konto mailowe (była już taka sytuacja, jak zatonął sedez.iq.pl) no to jeszcze szczypta ghosta na dobranoc. Kojarzy mi się bardzo z końcówką battle angel alita
 
 
30:06:2007 todo:prma#230
Uwolnić kevina mitnicka!

Właśnie czytam, jak mitnick w styczniu 2003, po ośmiu latach odkąd został schwytany w 1995, podczas telewizyjnego talk-shaw zaczął długie godziny surfowania - nadrabiania zaległości - jego karą było odłączenie od Sieci. Opis wskazuje, jak nasz bohater miał problemy z wyskakującymi popupami i zmagał się ze znalezieniem właściwego pluginu do przeglądarki. To musi być niezły szok, strony www w 95 były na poziomie ćwiczeń z wklejania obrazków Worda, w 2003 już biegały strony na CSS.

Kevin Mitnick został uznany za cyberterrorystę, ponieważ zgromadziłna swoim komputerze numery kilkudziesięciu tysięcy kart kredytowych, byłby w stanie za ich pomocą w pare sekund zgromadzić na swoim koncie fortunę, choć nie ma dowodów na to, że próbował.
 
 
29:06:2007 todo:prma#229
W GHOST in The SHELL, w jednym z odcinków japonia pożycza od CIA ('są nam dłużni przynajmniej tyle po tym co ostatnio dla nich zrobiliśmy') system totalnego podsłuchu całej komunikacji satelitarnej. Na codzień nie korzystając z takich metod sekcja 9 musiała zaprzęgnąć do podsłuchiwania małą render-farmę z szeregowo połączonymi mózgami andoidów. Trup w tym serialu akcji ściele się gęsto, tak fizyczny jak i duchowy, gdy ludzie poprzez sieć uczą się robić ze swoim umysłem kolejne cuda, hackowanie umysłów, przejmowanie kontroli nad cyber-implantami przeciwnika, przemieszczanie ducha pomiędzy ciałami, wymiana wiedzy na poziomie który dla widza jest już głęboko schowany, liczy się emocja związana z wymianą tej informacji, intryga, którą oglądasz z ciekawością, o czym jeszcze opowie ci scenarzysta.

Opowieść o śmierci, jaką dają maszyny, jak nieistotna jest dla nich jednostka
A jednocześnie

Standalone Complex, samoistna złożoność, zaobserwowana przez chlopca, byt, genialnego hackera, przebywającego w tym czasie na wypoczynku w zakładzie dla autystycznych dzieci. Słowa, pojęcia, pojawiają się między nami, nikt nie wie skąd się biorą, słyszymy tylko echa, pojęcia odbite od milionów luster, w kórych widzimy wzmocnienie, kopii bez oryginału. Ta głębia uchwycona w prawie statycznym zblirzeniu twarzy Motoko, całkowitego cyborga, jednego z pierwszych całkowicie zmechanizowanych ludzi, i ciągła wędrówka dusz pomiędzy ciałami, poprzez sieć. W zasadzie chyba najbardziej o tym jest druga seria. Odcinki pojedyncze, jako sensacyjne tło opowiezci o sekcji 9, wydziału antyterrorystycznego do zadań specjalnych broniącego Japonii przed cyberterroryzmem w szczególności przed wszelkiego typu hackerami, wirusami, kradzieżami tożsamości, fałszowaniem historii ... czy także zwyczajnymi podkładaczami bomb, niewykrywalnymi ponieważ za każdym razem zamachowiec używał innego ciała.... ale to tylko tło, bowiem wzrok motoko pędzi dalej - w stronę świetlistego anioła przed twoimi oczami, jej dusza, zdolna do mechanicznej precyzji, zabójczo bezbłędna, zdaje się być napędzany czystą ciekawością, a jednocześnie czujesz, że odpowiedz na to pytanie jest dokładnie w punkcie zero, po drugiej stronie siatki, sieci. Kilka postaci, blisko epicentrum zdarzeń, podąża ku własnej odpowiedzi z coraz większą prędkością, odpowiedzi splatają się, a jednocześnie bohaterowie powoli tracą kontrolę nad tym którą stroną są, w całym tym zamieszaniu, mogąc pozostać tylko sobą, z całych sił, przed nieurchonnym połączeniem. Przed momentem, w którym pojęcie samotności, bytu czy niebytu, przestaje mieć dla nas jakiekolwiek znaczenie, ponieważ budzi się świadomość sieci, większej, neuronalnej, całości.

Zanim to jednak nastąpi (koniec serii za dwa odcinki, jeszcze nie wiem jak się kończy, ściągają się), cyberpunkowy trup sciele się gęsto. Esencja gatunku.
 
 
15:06:2007 todo:prma#228
Sieć 2.0.
Myspace, youtube, grona, społeczności wytwarzające content. Choćby się miał ograniczać do avatarów. A ostatnio rosnący w siłę Digg, którego jedynym mechanizmem generowania treści jest ocenianie (punkt w górę lub w dół) linków, nadsyłanych przez innych użytkowników. Te które dostają najwięcej punktów trzymają się na górze listy (są wykopywane), przze co więcej użytkowników może zapoznać się z daną informacją. Ma to sens, gdy coś wspólnego dla użytkowników łączy linki. Serwisy społecznościowe koncentrują się czasami na wybranym zagadnieniu (pamiętacie ten moment jak myspace wskoczył na temat muzyczny?). Ich wartością jest kierowanie strumienia świadomości, koncentracja zbiorowości na określonym myślokształcie. Nikt nie zdoła samodzielnie przeczesać samodzielnie wirtualnego śmietnika, gdzie kilknaście lat temu informacji zaczeło przybywać horrendalnie szybciej niż jedna osoba jest w stanie przyswoić w czasie rzeczywistym, a nawet w czasie całego życia. Wpisując hasło w Google operujesz na statystycznych danych z ostatnich dziesięciu lat, które w dodatku są silnie skrzywione tym, że większość ruchu na stronach, wyskakujących jako pierwsze, generowało samo google. Teraz bardziej liczy się mieć kontakt z grupą ludzi, i wymieniać się z nimi linkami.

Digg.com oferuje nam super gorące przecieki ze świata high-tech (w wersji lewicująco-japkowej), gadgety które zmienią nasze życie jak tylko wejdą do masowej produkcji, przecieki od projektantów supernowoczesnych konsol do gier przyszłości, zdjęcia monstrualnych zestawów z piętnastoma monitorami itp. Najbarsziej szokuje szybkość z jaką informacja tam przepływa, w dodatku nie wiem czy tylko ja mam wrażenie, że ekspotencjalny wzrost potencjału, czyli jasny symptom nadchodzącego przesilenia, przyspiesza digga do granic ludzkieh percepcji. Chyba już nikt nie czyta większości artykułów, tam się wchodzi chyba tylko po to, żeby uświadomić sobie że jesteśmy kolejne kilkadziesiąt milionów tranzystorów na milimetr kwadratowy bliżej do granicy kwantowej. Co my budujemy?



Lata dziewięćdziesiąte powrócą.
Nowocześniejsze narkotyki, sieć oplatająca planetę, globalne korporacje walczące o wpływy
ghost in the shell, blade runner, akira
jak ktoś nie widział powyższych, to w ramach zastępców krewni: minority report, johny mnemonic, gattacka, kosiarz umysłów, i ewentualnie, choć może to od niego powinenem zczać żeby wywód był czytelniejszy - the matrix.

Nowy świat ma szereg interesujących zalet. Nie marzyliście czasami żeby potrafić latać, albo stwarzać przedmioty pomyśleniem o nich (albo jeszcze szybciej, uruchomieniem pozycji z pamięci). Natychmiastowa zmiana wyglądu czy przenoszenie się z miejsca na miejsce też daje pewien luksus. a propos wirtualnych rzeczywistości i web2. widzieliście
to? Podejrzewam, że końcem powtórnego nadejścia lat 90 nastąpi Odyseja kosmiczna 2001.


A tu kolejny odcinek mini-serialu o multi-touch - wczesna faza badań (umiarkowanie działający prototyp), ale dowodzi że niedługo ta technika zajdzie pod strzechę (o dziwo, za sprawą microsoftu który włączył sie do gry dość pózno i dotychczas głównie kopiował).
 
 
01:06:2007 todo:prma#227
żeby wzbudzić rezonans, nie jest potrzebna wielka siła
wahadło zegara podtrzymuje siła niewielkiej sprężynki przez wiele godzin
Mechanika

Trzeba tylko dobrze nastroić się na częstotliwość. Złapać ten rytm, którego wzór chcesz wzmocnić we wszechświecie.
Stąpać po ziemi w takt wewnętrznego zegara, a wtedy ziemia zaczyna się z Tobą synchronizować. Odnajdujesz podstawowy ton, którego harmonią jest cykl narodzin i śmierci.


 
 
31:05:2007 todo:prma#226
Ulotka jako symbol, obraz, który każdy widział przed przyjściem na imprezę, który porównuje w sercu z tym co widzi zaraz po wejściu. Jako filtr wobec którego działają także nowi, dopiero wchodzący, który warunkuje to jak zareaguje na twój nietypowy kolczyk, naucznik czy tatuaż, wkraczajaca właśnie w horyzont zdarzeń postać.

Zapytał mistrz ucznia:
-Jak poznam tych, których mam odnalezć?
-Poznasz ich po tym, że będą we właściwym miejscu we właściwym czasie

Kolejny odcinek matriksa:
Ostatnio trafiłem na linka w którym były zdjęcia/filmy z wnętrza słońca, komputerowo wyostrzone z wielu zdjęc słońca wykonanych sprzętem optycznym z powierzchni ziemi, przez atmosferę. Komuś się wreszcie udało rozpracować algorytm składania w spójny obraz 'rozproszonego widzenia', który pozwala widzieć przez mgłę. Naukowcy stroili cyfrowe filtry żeby obserwować w tym samym czasię atmosferę na różnych 'głębokosciach'. Warto zobaczyć.

Były też linki do pokazu w którym rzecznik prasowy Microsoftu (a potem sam Bill) demonstrował swoją wersję 'multi touch' z przeznaczeniem stricte komercyjnym. Obrzydliwa piękność rodem z 'Raportu mniejszośći', i prawie wszystko na kradzionych pomysłach (aż żenująco było patrzeć na marketingowców którzy próbują odwrócić twoją uwagę od tego faktu - nie prowokować pytań). Wkładem microsoftu będzie przede wszystkim sfinansowanie dostępności samych interfejsów, bo na iphona nie każdego będzie stać. A Puzzle-układanka z wideo robią jednak wrażenie. No i ktoś całe to wideo będzie musiał zaprojektować :>

No i jeszcze ciekawostka. Interpretacja microsoftowa wydaje się kłaść duży nacisk na rozdzielczość zczytywania informacji dotykowej z drugiej strony matowej szyby. Aby rzucić pulpit 'surace-komputera' (2, 3) obraz wystarczy zwykły rzutnik. Trick polega na tym, jak z pięciu kamer patrzących na 'przednią projekcję, wydostać informację o tym jaki kształt został przyłożony po drugiej stronie (stąd prawdopodobnie jest to inna metoda niż FTIR). Udało im się niezle, bo system rozpoznaje nie tylko kody kreskowe, czy miniaturowe naklejki z tagami przyklejone do kubka. Potrafi odczytać twoje nazwisko z karty kredytowej, numer seryjny twojego aparatu cyfrowego, a kto wie czy nie także odcisk palca. (a jeśli nawet jeszcze nie, to napewno niedługo).

Panowie anarchiści, czas się rozejść. Na tym polu bitwa skończona. Nie ma już odwrotu od od wirtualizacji obrazu. Wasze dzieci będą już 'tam'.
Ps. Jeśli technologia multi touch to dla ciebie całkowita nowość, o oryginalnym multi touch pisałem 2006:03:10, potem o tym, potem o tym. Do kompletu warto dodać to. A teraz to już będzie z górki.
i jeszcze jeden film z odołaniem do OLPC :)

Przeglądając net, znalazłem gdzieś w ósmej minucie wywiadu z Jobbsem, fragment jak pokazuje w jaki sposób youtube jest implementowane w Apple TV, coś jakby hiperstacja telewizyjna. Pod koniec czerwca do sprzedaży trafi iphone. Od samych prób wyobrażenia sobie jak będzie wyglądał świat za rok, dwa, mam gęsią skórkę. Idziesz ulicą, widzisz ciekawą kupę psa, kierujesz na nią kamerę, i każdy kto podziela twoją pasję do psich kup może ją obejrzeć parenaście sekund pózniej na swoich kieszonkowych wrotach.

Jakos nie mogę skończyć pisać tej notki, tak się kończy grzebanie w diggu.
Google dodaje rozpoznawanie twarzy
 
 
27:05:2007 todo:prma#225
Na myspace.com/zambari nowy 'numer' a w zasadzie dwuminutowa zgrywka z gry.
 
 
25:05:2007 todo:prma#224
na moim gadu widziano ostatnio status: Cala sztuka polega na tym ze bendac soba byc kims wyjatkowym...

jak już się włamujesz na konto, to nie rób przynajmniej byków ortograficznych, popapańcu. Ten raz ci wybaczę, bo i tak tamtą tożsamość powoli zostawiam, ale po następnym takim numerze oczekuj silnej bomby magicznej.

no i do wszystkich którzy mają moje gg z końcówką *0574, ignorujcie wszystko co z tego numeru ewentualnie przyszło po 20 maja 2007, i najlepiej wogóle skasujcie ten numer..

Choć tak na swój sposób odbieram to jako komunikat od niebios. No i znak naszych czasów, kradzież tożsamosci.

Ale kto wie, kto wie, może gdy cały nowoczesny świat będzie przeprowadzał większość operacji elektronicznie, przeprowadzająć identyfikację tożsamosci za pomocą różnorakich numerów (NIP, pesel, gg, oyster, visa, wszelkie nieodzowne UINy), co przybliża nas do biblijnego kataklizmu (nie będzie mógł handlować kto nie będzie miał na czole numeru bestii), świecić antybabliońskim przykładem będzie nasz premier.
 
 
23:05:2007 todo:prma#223
Fizyczna praca to błogosławieństwo. Umysł oczyszcza się, a ciało cieszy się, że jest używane. Każdy ruch który wykonuję czyści mnie z tego, kim byłem, każdy przedmiot ułożony na właściwym miejscu pozostawia we mnie spokój płynący z poczucia dobrze spełnionego obowiązku.
Z tą świadomos pracowałem cztery dni, rozkoszując się dawno nie widzianym porannym słońcem, apetytem, spokojem ducha i łatwością zasypiania.

Niestety moja karma zaczyna powoli dawać o sobie znać, i od przyszłego tygodnia prawdopodobniei będę jednak montował filmy.

ps. zastanawiam się, skąd wszyscy wiedzą, skoro przecież tego nie napisałem?
 
(143-162)   (163-182)   (183-202)   (203-222)   (223-242)  (243-262)  (263-282)  (283-302)  (303-322) 


 
  2D Guestbook::2DGB   (cc) 1982 19861998 2000-2013 2014 2018 2024 by zambari@gmail.com  
  

Creative Commons License